2016 júliusában nyertem felvételt a Debreceni Egyetem, Humántudományok Doktori Iskola, Szociológia és Társadalompolitika doktori programjába. A doktori iskola vezetője: Prof. Dr. Kovách Imre. Témavezetőm: Dr. Krémer Balázs. Disszertációm témája: NEET (Not in Education, Employment or Training) fiatalok és jövőképük.
A doktori program már az új típusú, úgynevezett 2X2-es rendszerben indult el. Az első két év elméleti képzés, melyet Komplex Vizsga zár le. 2018-ban az elméleti képzésemet, jeles tanulmányi átlaggal, lezártam, majd ezt követően sikeres komplex vizsgát tettem. Eddigi tanulmányaim során 12 publikációm jelent meg lektorált folyóiratokban; 3 angol nyelvű, 5 magyar nyelvű, 3 szerkesztett kötet és 1 recenzió. Továbbá, összesen 9 konferencián adtam elő; 3 nemzetközin, melyből 1 angol nyelven, és 6 haza konferencián. Az MTMT felületem naprakész.
Jelenleg a disszertációm megírásán dolgozom, tervezett befejezés: 2019. szeptember. Ezt követően a Debreceni Egyetem „házi védésén” szükséges a disszertációmat bemutatnom, majd a sikeres belső védést követően, várhatóan 2020-ban következik a nyilvános védés.
2019 januárjában mutattam be tanszéki munkatársaimnak a formálódó disszertációm egyes elemeit. Munkám elméleti része két társadalmi probléma felől közelíti meg a NEET problematikáját. Egyrészt a társadalmi egyenlőtlenség felől, másrészt pedig a társadalmi kirekesztődés oldaláról. Hiszen úgy vélem, hogy a veszélyeztetett NEET fiatalok, vagy legalábbis azoknak egy jelentős része, társadalmilag kirekesztődött csoporthoz tartozik. Az elméleti fejezet zárásaként magát a NEET problematikát, illetve ezen belül a magyar veszélyeztetett NEET fiatalokat mutatom be részletesen.
Disszertációm empirikus részében terepkutatásaim eredményeit közlöm. Mivel a NEET alapdefinícióját munkámban újragondolom, ezért kutatási eredményeket prezentálok potenciális NEET fiatalokról, már NEET létben élőkről, valamint a státuszt elhagyva, tartós munkanélküli állapotba került fiatalokról. Úgy vélem, ezzel nyílik lehetőségem e komplex társadalmi problémát a maga teljességében ábrázolni.